måndag 12 april 2010

ny vecka, nya utmaningar....


Solen skiner helt underbart o fåglarna kvittrara utanför..
Vilken morgon!!

Här hemma har vi för en gångsskull stigit upp i tid..Inget morgonstress är mitt motto i fortsättningen!!
Hm..I alla fall idag..skrattar..

Idag är första dagen på Dagis på "riktigt"..Hm..
Massor av nya rutiner att få in så då vill man gärna undvika det där morgonstresset..
Eller vad säger ni??

Underbara Myrsine...

Detta lilla träd hamnade på vattning i vasken en morgon innan jag susade till jobbet..
När jag kom hem vart det borta från vasken o krukan
där det brukar stå vart tom..Jag frågade J lite försiktigt vart mitt älskade träd blivit av?!

I sås kannan svarade han helt orörd..
Tihi..Ja den stod ju tom i ett annat fönster så där hade den hamnat..
O sen fick den vara kvar där..Tihi..
Han kan om han vill!!!

Nehe dags att väcka Vera o göra henne redo för en spännande dag!!

Varma Kramar till er Alla!!

18 kommentarer:

Millas hem sa...

Ja, den dagen min man börjar pynta här lite när jag inte är hemma, den får jag nog vänta på!=)

Fint han gjort!!=))

Jättefin bild på dig i reklamen!

Kram Camilla

Helen sa...

Vilken talang din make har!! Kanske ser vi honom i någon inredningstidning, snart? ;-)

Skönt att slippa stressa på morgonen, men det är ju också så skönt att ligga kvar i den varma sängen, den där tiden på dygnet...

Ha det gott! Kram!

Photo by Maria sa...

Trädet blev ju snyggt i såskannan :-)

Att inte behöva stressa på morronen är skönt och helst när man har småbarn, de märker ju av att man stressar och då kan det ju bli fel..

Njut av solen och dagen..

Kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

Skönt att slippa stressa på morronen.vad fint ditt lilla söta träd blev i såskannan.Önskar dej en fin dag kramar Rita ♥

Unknown sa...

Ja det var ju inte så dumt!!
Trodde du hade stylat till det...
De lär sig vår gubar:)
Ha en fin dag!
Kram Anna

Vintage House sa...

Ja den gjorde verkligen susen där..
hoppas ni har haft en ljuvlig dag..
kram
sandra

Änglarnas hus sa...

hihi..ja du ser de lär sig ;).. han har piffat det riktigt snyggt tycker jag!!
Älskar den blomman..köpte en på mässan igår o jag hoppas såå att jag lyckas att hålla den i liv!!

Kramis Sanne..!!

House number 15 sa...

Ja, de kan om de vill;=)
Är Myrsine släkt med Myrten?? Är den lättare och tåligare att sköta än Myrten??

Mitt Myrtenträd lever fortfarande men tappar ganska mkt blad.

Kram C

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken man!!! Min gubbe vet inte ens vad växter är och skulle på sin höjd kunna ställa den på diskbänken om den stod i vägen för honom... Vad är det där för ett sött träd förresten? En släkting till myrten eller? Hoppas att dagen på dagis gick bra.
Kram/ Anna

Marie sa...

Jösses, vilken man du har! Min make skulle ALDRIG pynta till det så där fint!!!! Han skulle bara flytta blomman åt sidan, om han ens la märke till den överhuvudtaget där i vasken, hihi.

Hoppas Vera har haft en bra dag på dagis!

Kram Marie

kallebodalantliv sa...

Javisst påverkar man sin omgivning ..de hjälper gärna till här också, både sambo och barnen ..kul!Det blev ju jättefint i soppskålen din .Lycka till på Förskolan nu ..det är ju min vardag ..Vad söt du var på Maxibladet ..kram jeanette.kallebodalantliv

Grannen! sa...

Ja J är bra på mycket, så bra att han även fått gå över och fixa hos oss och det är vi evigt tacksamma för. Men inte visste jag att han även inreder, ska kanske be han om de me! =)
Var rädda om varann för ni passar verkligen tillsammans!
Och härligt att Vera redan trivs på dagis!
Vad jag blev avundsjuk idag när jag kom hem och såg er sitta i ert fantastiska ute rum!!! Jisses va mysigt!

Cathrin sa...

Men såskannan blev väl bra! Låter som en bra plan det där med att ha gott om tid på mornarna. Jag vill inte ens tänka på dagisstress ännu. Behöver ju inte ta i det förrän till hösten och det är låååångt dit :).

Ha en fin vecka!
Kram
Cathrin

Hanna sa...

Den passade ju fint där i såskoppen :)

Hoppas dagispremiären gick bra!

Ha d gott!
Kram Hanna

Västbacken sa...

Ja det är en vardagslyx att hinna sitta tillsammans på frukosten och tända lite ljus innan alla drar iväg åt sitt håll på morgonen.

Ha det bra

mig & alice sa...

åhhjaaa, den förhoppningen har jag varje morgon...det är dock inte så ofta den stressfria morgonen inträffar...då jag är en obotlig tidsoptimist.

Vad vackert ditt Myrtenträd var där i såskannan. Jag vet inte om jag ska våga mig på att köpa en myrten igen...det finns ju en liknande växt fast som inte är lika svår. Har helt glömt vad den heter???
Men det kanske du vet? :-)

Iallafall har jag mailat dig angående Magasinet nu :-).
Ha det så gott.
Kraam
Melinda

mig & alice sa...

Men vad jag är knäpp...du hade ju det andra trädet, Myrsine...det heter så, va?

Ja, du ser...stressfria förmiddagar och morgnar finns ej i min värld, hahaha.
kramkram

[ c o y o t e ] sa...

Jaa, dom är så gulliga på nått sätt.. Har två.. som jag nyss fick klippa för dom hade stuckit iväg..

Hoppas det blev en bra dag för tjejen på dagis.. ; )

Ha en skön kväll!

Kram Mia