måndag 3 maj 2010

Favorit?! Hm...


..Ja kan man ha en favorit möbel..?!
Är man lite knäpp som jag så kan man..tihi..

Mitt Blocket fyndade gamla kylskåp är en av mina absoluta favoriter..
När vi precis köpt det tronade det i köket, men efter vår lilla makeover där fick det inte plats..
Nu står det ute i uterummet istället..
Men det går lika bra det..för säljer det det gör jag inte, sa jag till J..!!


Älskad viburnum.. O vad jag längtar tills den blommar i trädgårdarna..
Men tur att den finns att köpa som snitt blomma innan dess..
Satta i en loppisfyndad plåtburk, inuti burken har jag dock satt en glasvas..

Sommarlökk..Mmm...Sommaren är på väg..!!
Ljusstakar från affari o lika så glasmanchetterna, den lilla mörka ljusstaken fyndad i Moheda.. Tanken va att den skulle bli vit men nej, den har fått behålla sin mörka färg..
Fint med något som bryter tycker jag..



Trädgårdsinspirationen bara flödar, vill göra hur mycket som helst..!!
De lediga stunderna i helgen har ägnats åt den.. J o Vera har byggt en sandlåda, fröna har kommit ner i sina bäddar, gräsmattan har blivit gödslad o vi har varit o tittat på en lekstuga..Hm..
Får väl se om vi kan bestämma oss tills ikväll..

I nya numret av Allt om Trädgård fanns en fantastisk trädgård men.. Åhh..I vitaste vitt o precis sådär lummig o fin som jag vill ha min..Hm..Dock en lång väg dit..!!

Dags att ta tag i dagen!!

Varmaste kramar till er alla underbara som lämnar så fina ord,
Ni gör min dag!!!






21 kommentarer:

Vintage House sa...

ojojoj vilket vackert skåp det gillar jag..
ha nu en ljuvlig dag och hoppas solen lyser på dig oxå...
kram
sandra

emilias gömmor... sa...

Jag hade inte heller sålt det! Underbara bilder!

Kram Mimmi

hemma hos lilla mej sa...

WOW vilket fint skåp.Ja det skulle jag inte sälja!!!!Önskar dej en skön måndag.Kramar Rita ♥

Huset utanför stan sa...

Ja, vilket fint skåp! Förstår att det är en favorit! Underbar vägg dessutom! Hoppas du får en bra start på veckan, kram

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej,
ditt kylskåp är härligt! Vissa prylar fäster man sig speciellt för - jag har också vissa grejer som jag aldrig någonsin kan tänka mig att göra av med!

Vi skall frakta över en rosa lekstuga till landet i morgon! Den är efterlängtad!

Lycka till med trädgården!
Monica

Unknown sa...

Hej Elin!
Tack för dina rara ord i ditt inlägg i går! Du är så snäll, alltid roligt att titta in hos dig. Förstår att du inte vill göra av med ditt gamla kylskåp. Har sett ett liknande men större här hemma som jag skulle vilja ha. Kruxet är bara att hitta en plats. Kanske på verandan....nu börjar tankarna hihi.
Vad ni har hunnit mycket i helgen, de må jag säga. Jag har skickat ner min sambo med sonen (är hemma med ögoninfektion) för att köra korgstolarna som har kommit....kul!
Ha det bäst!
Kram Anna

Norregård sa...

Hej!!
Hade aldrig sålt det kylskåpet om jag hade haft ett!!!!!!!!!
Det är ljuvligt och gör mig avis;o)
Skulle gärna vilja ha ett!!!
Gillar ljusstaken från Moheda oxå, måla inte!!! Så fin;o)

Kram Kram Malin

Designe sa...

Åh va fint du har och jag gillar ditt skåp jättemycket! Vilka underbara blommor! Visste inte vad de hette tidigare men nu vet jag...får se om jag kommer ihåg det oxå! :)
Kram

Photo by Maria sa...

Klart man kan ha en favoritmöbel :-) Jag har mitt vita skåp som favvomöbel..

Var ju på ditt jobb idag och åhhhh vad mycket jag ville ha, både i inredningsbutiken och bland alla växter.. Får ta lite i taget, så jag återkommer.. Nu var det ju min mamma som betalade, hade jag vetat det innan så hade jag handlat mer ;-)

Ha nu en bra kväll..

Kram Mia

me and alice sa...

Ditt kylskåp är jättefint! Klart du ska ha en favorit! Jag har många...*fniss*
Tack för namnet på den vackra blomman. Har alltid undrat vad den heter. Undrar om den klarar att växa här uppe i Dalarna...
Ha det toppen!
Kraam Susanne

blomsterboden i skanör marie sa...

våga bara sälja den, den är ju hur cool som helst.
ha det bäst, kramkram marie

[ c o y o t e ] sa...

Såå fint skåp med fina saker på..

Ska bli kul när man får köpa lite mer sommarblommor och sätta ute i alla krukor mm..

♥Mia

Millas hem sa...

Hej du rara!

Hoppas att allt är bra med dig!
Jag bara älskar ditt gamla kylskåp...hur snyggt som helst!
Nu äntligen är jag tillbaka! Himmel den där tekniken ska bara funka eller hur???

En lummig trädgård är min dröm också!=))

Kram på dig!

Sussi sa...

Härligt gammalt isskåp! Du gör helt rätt i att behålla det.
Ja...inspirationen flödar verkligen nu, det känns nästan som om man måste luta sig tillbaks och prioritera lite bland alla idéer som poppar upp...Härligt!

Kram
Sussi

gamla skolan sa...

Det är verkligen jättefint , och jag förstår att du aldrig vill sälja det , och det ska du inte heller , du hade bara ångrat dig senare ! Håller helt med om ljusstaken , den är finast så mörk ! det är fint att bryta av ! Kramar Susanne ♥

hagagården sa...

Hej
Underbart fina bilder du visar,jag förstår om du inte vill sälja ditt fina kylskåp.
kram o ha en fin dag.
ninni

kallebodalntliv sa...

Visst kan man ha en favoritmöbel ..det är väl mysigt ! enkelt och fint du gjort det med en plåtburk och lite fina blommor ..man får alltid lite tips ! Att börja på trädgården är ett stort projekt ! så stressa inte , man kan ju inte hinna allt ..ha det bra .kram ! jeanette.kallebodalntliv

Fröken Fräken sa...

En sådan härlig pärla till möbel kan man nog ha var som helst! Hm, min favoritmöbel är nog mitt tygskåp! Bra att du behöll ljusstaken i originalfärgen, den var ju jättefin sådär :-)

Marie sa...

Din favoritmöbel är helt underbar Elin, hade lätt kunnat bli min favorit också, hihi. Och jag tycker ljusstaken är fantastiskt fin som den är, jag hade definitivt inte målat den!!!

Många trädgårdsdrömmar här också, vill också ha en lummigt härlig trädgård!

Kram Marie

Tulipa sa...

Hej!
Har du ett sånt din lyckost..*ler*.. Jag förstår att du inte säljer det! Håll hårt i det!

Alla dessa trädgårdsprojekt, det är såå roligt! Önskar bara att jag haft en som tagit hand om innearbetet under dessa månader så man kunde roa sig med trädgård och fix där ute! *önsketänk*! Men sånt får man väl också ägna sig åt!

Tur att du inte målade ljusstaken vit, den bryter snyggt!

Fortsatt skön vecka!
Kram mariette

✿゚・.•nanni sa...

[~.♥.~]