tisdag 10 augusti 2010

-Think outside the box!!


..Ja i Lördags bestämde vi oss för att ta en ledig dag ifrån byggandet..
Planen var en snabb Loppis sväng på en Lokalloppis o sedan en sväng med båten med picknik o mys.. Dock var inte vädret på vår bästa sida så loppis rundan fortsatte...

När vi kom till den stora Loppisen var där kaos..
Usch så mycket folk, o de nästan slogs för att komma fram..
Nej de där är inget för mig.. Alltså var inte mitt humör det bästa när vi väl kom fram till nästa ställe..

Men tro det eller ej, min lycka blev gjord....


Hm..Tror minsan att det ska vara en sådan där låda med glas behållare i..
Eller vad tror ni??

Fast än att inte glasbehållarna fanns med så blev jag Kääär...
Ideerna snurrade för fullt, vad kan jag hitta för nya andvändningsområden..?!


Som en Florist Tränare sa till mig en gång..
-Think outside the box!!

O här står den nu..
En hylla, just nu förvaras spetsar, ljus o några böcker i den..
Imon finns där kanske något annat..
Man ska aldrig säga aldrig...


Idag är min o Veras lediga dag..Underbart!!!

Vi ska minsan ta oss en sväng till det stora Varuhuset...IKEA!!
Ljusen behövs ju fyllas på som ni ser!!

Kramar


12 kommentarer:

Unknown sa...

Den är ju hur fin som helst! En sån måste jag nog leta efter till mig själv.

Kram Catta

Fågel Blå sa...

Åh så fin och vilken ide att anvönda den som hyllförvaring!
och snygg är den också!
Kram Kathrine

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Vad kul att se din fina hylla! Jag fixar just nu på ett av mina sommarfynd, påminner om ditt men det är sååå mycket större. Hoppas bli ganska klar i helgen, står på landet så jag kan bara jobba på när vi är där och så måste ju färgen få tid att torka emellanåt...suck, säger otåliga jag!

Men oj vad jag känner igen den där snurrande känslan i huvudet.....jag har samma symtom!! **fniss**

Ha en fin vecka, hälsningar Monica

Unknown sa...

Åhh det är allt en sådan! Men man kan ju ha det till allt möjligt. Lådor finns att få tag på om du skulle vilja. Jag har två här hemma en med mjöl och sånt, du vet och en till "fint".
Ha en skön dag du och Vera (en som började idag...)
Kramis Anna

Syster vit sa...

Du din lyckost som hittat en sån låda, hoppas det blir min tur någongång. Även om den saknar lådor så kan man säker hitta dom på loppis då och då.
Kram Liselott.

Vita huset 28 sa...

Åh dom är ju så fina, blev ju ursnyggt att ha den som förvaingshylla. Me like!!

Kram Camilla

Malin E sa...

Hej där!
Idag när jag var på en loppis så fanns det sådana glasbägare för detta skåpet där, det fanns nämligen inget skåp till dom.Om du skulle vilja kan jag kolla nästa gång de har öppet om de finns kvar där vet inte vart du bor men detta var då i Tibro.Kanske bor du i närheten så du kan kolla själv?
Kram Malin

kallebodalantliv sa...

Jag tycker att din hylla var jättecharmig ..du kan ju ha den till mycket vet ja ! du med dina ideer..såg dina resväskor i butiken blev ju bra ...hoppas du får en bra vecka ..kram jeanette.kallebodalantliv

Anette sa...

Ja det var verkligen ett fynd! Kul att man kan använda saker på fler än ett sätt=) Det blir fint med ljus i.
Kraaaam/Nettan

Vintage House sa...

Hej,
Den var verkligen super duper fin gillar oxå lådor med massa fack.
Sedan finns inget bättre när man kan hitta nya anvädningsområde för gamla ting..
kram
sandra

Norregård sa...

Hej!!
Vilken tur du har hela tiden din loppare;o) Lycka!!!

Kram Malin

Johanna sa...

Jätte fint fynd du gjort och trevlig blogg du har:)