onsdag 6 juli 2011

Livstecken...


...Ja jag Lever!!!
Men knappt där till känns det som vissa dagar, huuu...
Vilket jobb o tömma ett helt hus, men nu är det gjort o
huset är städat o klart!!

O om en vecka skrivs papren o vi har gått vidare...

Ja, utflyttade är vi, dock ej inflyttade, kan man kalla det så??

Våra nätter o några få vakna timmar tillbringar vi just nu i en sommarstuga, andra sidan
sjön mot Gården...
Utan Internet, tvättmaskin o diskmaskin lever vi sommarliv..
O ännu enklare standard de få nätter vi tillbringat på gården, vem har sagt att man behöver vatten o toalett?!

Utedass o vattendunkar, det kallar jag sommarliv..!!

Renoveringen har stätt stila ett tag o all vårkraft har gått åt till flytt o fix,
men snart tar semestern vid o då förhoppningsvis även ny lust..
o framför allt lite mer tid..!!


Sommarens skatter, blommor från dikeskanten...
Dock på vårat gamla köksbord, de ljuva porslinet är packat i lådor o
ingen vet när vi får glädjen att packa upp de, men vad jag längtar!!
Men vem har ro att ligga på latsidan??

Nej, På Lördag finns jag med här

GårdsLoppis
på Kvarngatan 23
 Olofström
i Camillas underbara trädgård..

11-15
Flera säljare o massor att fynda!!!

SommarlivsKramar från mej...


9 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Låter som en riktig sommarbostad. Mysigt men jag kan tänka mig att det samtidigt är lite påfrestande.

Snart blir det bättre

Kram Teres

Millas hem sa...

Ska bli så kul! Ser fram emot helgen...a lot! =))

Kramis

Fröken Agnes sa...

Hej!

Så roligt att höra ifrån dig! Jag saknar din fina blogg så mycket! Lycka till med försäljningen i helgen, det kommer säkert gå jättebra!

Ha det fint!

Kram Jenny

Vintage House sa...

Hej
Härligt med ett litet livstecken...
förstår att ni har fullt upp men så mycket spännande som väntar er..
lycka till på lördag med loppisen hoppas ni får massa besökare.
kram
sandra

Evelina sa...

Nä men hej Elin!!
Jaa.. jag har undrat vart 17:on du tagit vägen.. hihi.. :)
Usch, ja det är mycket att stå i inför en flytt.. Hoppas snart ni kommer i ordning igen..
Jag har lite dåligt samvete.. skulle ju skicka tygbilder till dig, till Veras shorts.. :/ Det positiva är att jag fått hem fler tyger att välja bland! :)
Vad spännande det låter med er loppis, är det många som ska sälja?! Kanske borde jag ta mig ner på ett besök och spana in era grejer?!?
Kram på dig!

Johanna Stålros sa...

Kul att se ett inlägg från dig igen;) Du är som du ser efterlängtad....Hoppas loppisen gick bra. Kram Johanna

Källeboda lantliv sa...

ja du har ju varit borta ett tag ..kan förstå det ..skönt att ni har kommit en bit på väg iallafall..jag fick en skymt av dina föräldrar igår på killebom ...kanske sa dom det ..hi.hi...en massa gamlingar som stökade på bussen hem ...h.m ibland är de inte bättre än ungdomarna ...ha det gott i sommarvärmen nu ...kram jeanette.kallebodalantliv

Photo by Maria sa...

Hej Elin!!
Jag har mailat dig en fråga om ett skåp du hade ppå loppisen.. Fick du det sålt?? Annars vill jag gärna köpa det, Amanda ville ha det på sitt rum..

Kram Mia

Ann-Loise (classic_945@hotmail.com) sa...

Hittade din blogg idag och det var ju jättesynd jag missade gårdsloppisen, kanske kommer fler gånger :-)
Trevlig blogg du har att läsa, kommer läsa den varje dag...
Kramar
Ann-Loise