måndag 5 december 2011

Ny vecka....


...Ja en ny vecka ligger för dörren...

En vecka som för oss lääänge har varit ett mål, ett mål som vi kämpat massor för...!!
Var år bjuder vi alltid in våra närmaste vänner till Glöggfest, i år
blir den kombinerad med inflyttningsfest..

Datumet spikades någon gång i slutet på sommaren...

På lördag är dagen här, huu...

Hur kunde det gå så fort??
Kommer vi hinna allt vi har tänkt??






Visst jobbar man mycket bättre när man har ett mål?!
Men vad händer om man inte uppnår Målet?!

En kär vänn sa till mig en dag,
 -Elin, det är bara du som ser allt du inte hunnit, för ingen annan vet att det
skulle varit gjort..

De orden försöker jag dra in o ur mitt huvud många gånger var dag...
Men visst vill man nå ett mål??

MåndagsTankar..

11 kommentarer:

Fröken Prillig sa...

Jag jobbar bäst mot ett mål. Det är såå mycket roligare att fixa iordning hemma om man vet att man ska ha gäster. Knäppt? Javisst, men sant!

Tack för en inspirerande blogg!

/Åsa

psst.. på min blogg pågår en tävling för den som behöver lite prickigt inför julen! = )

LjuvligaLjung sa...

De va klokt sagt av din vän!! Men jag håller med, har man ett ¨ål så jobbar man på:) Svårt de där..
Vilka fina bilder du lagt ut!
Ha de bra! /Michaela

Tinas bo sa...

Väldigt kloka ord från din vän! Måste jag lägga på minnet! hihi

Superfina bilder!!

ha en fin vecka
Kram Tina

Zinkhjärtat ♥ sa...

Det är precis så som din vän sa! Det svåra är bara att inse att det faktiskt stämmer och inte stressa på:)
Jag är övertygad om att allt kommer att se väldigt fint ut även om du inte hinner med alla dina mål:)
Stor Kram Annelie ♥

Vitspets sa...

Jättefina bilder du viser oss Kram karina

AnnaHelena sa...

Jag är precis som du. Jobbar bäst mot ett mål och med tiden har jag upptäckt att jag dessutom jobbar mest effektivt under press. Tyvärr. För min ambition är att vara välplanerad och kunna kosta på mig att vara lite lugn och cool. Ambition och verklighet är dock två skilda saker i min värld. Så...jag får nog fortsätta att svära över mig själv att jag alltid är ute i sista sekunden... :)

Kram // AH

Vintage House sa...

Hej
jag tror att det är bara du som ser vad som ska bli gjort och om man inte hinner målet så tror jag inte det gör något..
vi har gjort ett kök i 1 års tid nu och visst vill man att det ska bli klart men inte till vilket pris som helst det viktigaste är att familjen och en själv mår bra...
så stressa inte ihjäl dig det kommer bli super ändå...
Vackra bilder!
kram
sandra

Tina sa...

Jag håller med om att det är lättare att sätta fart om man har ett mål..
Gillar såssnipan!

KRAM

Fröken Agnes sa...

Hej!

Visst vill man att det ska bli klart, är precis lika otålig:)) Men det kommer att bli så fint ska du se och lite längre fram i tiden kommer du inte bry dig om att det kanske blev klart lite senare än du tänkt. Så brukar jag känna i alla fall:))

Ha en fin kväll!

Kram Jenny

Lantligt i vitt sa...

Håller absolut med dig! Mål är viktigt att ha.. men det var mycket kloka ord din vän sa!

Urfint porslin, gillar dendär skålen du har längst upp i högra hörnet! vart kommer den ifrån?! :)

Ha en forsatt jättefin kväll!!
Varm kram Sofia

Photo by Maria sa...

Mål är absolut viktigt och ha men man skall inte gräva ner sig om man inte når målet helt och hållet till ett visst datum..
Precis som en vän sa till dig att det är ju ingen som ser eller vet vad du hade för mål ;)
Tror att det är så pass fint redan nu att ni kan visa upp huset utan att skämmas, eller tro, det vet jag att det är..

Kram Mia