torsdag 12 januari 2012

fynd....




...Ja jag lovade ju att visa..!!

Berättade ju om vår lilla tripp till Östregård i Moheda här om dagen, Ja den
som slutade i en blåsig o kall hemfärd, kommer ni ihåg??

En kanon dag för min del, För visst kan vissa Loppisdagar inte bringa någon tur alls??
Men denna dagen var allt en tur dag!!
Med bilen Överfull o plånboken lite tunnare så vart vi väldigt nöjda när vi styrde
bilen hemåt..
Att jag sedan stötte på underbraste Jenny gjorde ju inte saken sämre..!!

Många av de stora sakerna har dock inte riktigt hittat till sina platser än,
hm..lyckas alltid plocka med mig grejor hem som jag inte har
 en aning om vart jag ska ha...

Men även några kassar av smågrejor fick följa med o de flesta av dom
har hitta hem..



Gamla vackra julgranskulor....


Älskar att blanda många ljuskoppar tillsammans, de flesta olika..
De två små rena glasen med vacker dekor fyndade jag för 3kr styck...


En gammal vacker nattsärk, o några grova linne handdukar slank också med..
Den ljuvliga handduken med spets har jag
 dock fått från en underbar vän..Tack!!

*
Fler smågrejor får ni se en annan dag!!

O bland de stora grejorna fanns bla ett underbart vackert Trädsgårdbord, en gammal vit Järnsäng i barn modell (hm, som jag för visso redan har en innan så den fick jag allt motivera rättså bra för J att bära ut i bilen) , En stooor vacker Klädställning, Kälke modell större, två Knoppbräden o en Stol...

Nehe, några timmars jobb till, sedan väntar fika gäster...!!

Kram Elin


9 kommentarer:

Agnetha sa...

Va kul!
Jag skulle också vilja ha en sådan dag, med många fynd.
Kramar Agnetha

Ardisia sa...

Åh gud va roligt det lät! Vilka fina fynd & ser fram emot å se resten också!

Jag funderar också på att åka dit nån gång under våren, har inte vart där på säkert ett år nu då de sista gångerna blev besvikelser, i form av betalda varor som snoddes, kaotisk stämning på gården, komma hem utan några fynd..
Ha en fin dag! Kram

Vintage House sa...

Hej
Kul när man verkligen kommer hem med en massa...
VAckra småting och nu är juag sugen på att se de stora särskilt klädställningen.....
kram
sandra

Casa of Mia sa...

Så mycket fint du hittade, så kul kram

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej! Vilka härliga fynd...tänkte göra en tripp till Rödeby antik/loppis ha du varit där någongång?? mvh Maja

Lantligt i vitt sa...

Ootroligt vilka fynd du gjorde!! Är så nyfiken på möblerna du hittade med :))

Så kul när man hittar något.. för det är verkligen inte alla gånger man har turen med sig när man besöker en loppis..

ha det gott!
Kraam Sofia

Photo by Maria sa...

Åh så mycket fina saker du hittade.. Borde hänga på dig på loppis en bra sakletare behöver jag ;)

Kram Mia

Fröken Agnes sa...

Hej fina du!

Så mycket vackert du fyndade! Glasen var ju alldeles ljuvliga,och vilka fynd sedan! 3 kr, galet. Och klädställningen såg jag med ditt namn på, alldeles underbar:))

Hoppas vi stöter på varandra fler gånger!

Kram Jenny

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Vilka vackra ting du hittade. De små glasen med dekoren är ju underbara. Vänligen Johanna